PapiMami

Friday, August 06, 2004

yet another shot...

Michael've done it. Olivia've done it too. Now it shall be my turn...

I have translated my earlier post - School Magazine, into Bahasa Malaysia. I think my BM teacher wil be proud of me when she read this. Or maybe not. :P

********************************************

Saya kasi bersih saya punya bilik (dulu punya bilik lah) bila saya terjumpa saya punya sekolah tinggi punya majalah. Saya dulu belajar Tingkatan Enam ini sekolah dua taun, tapi saya ada satu majalah jugak.

Semua olang tau, sekolah punya majalah, dia keluar taun taun, dia ada banyak seksyen punya. Satu seksyen ada itu gambar itu sekolah punya aktiviti untuk satu taun, itu gambar ada itu gila-gila punya itu tulis sana, itu editor tulis punya. Lagi satu seksyen ada itu budak budak sekolah punya kerjalah, macam itu kalangan, sajak, katun itu budak lukis punya.

Tapi saya punya paling suka itu blakang punya seksyen, itu persatuan punya gambar dan kelas punya gambar. Jadi saya terus bukak itu blakang punya tempat. Ahh....semua itu bagus punya saya ingat itu sekolah macam semalam lor.

Ada gambar itu catur punya geng, semua itu bodoh-bodoh punya budak, berdiri sana macam itu kayu. Itu taikwandoo punya klab, itu semua kungfu punya olang, dia punya tangan taruk atas dia punya tetek, macam mau makan olang punya muka. Dan itu gimlama klab, itu ayam sana berdiri cantik cantik and manis....(Mami : Batuk...!)

Kemudian saya pegi sana itu kumpul punya gambar, saya punya klas punya lar, itu majalah punya blakang. Itu CCY ada, itu Sam ada, WHow, A-Seh pun ada, tapi saya mana?

Saya betut betut tak picaya saya punya mata. Saya tengok itu gambar lagi. Saya sudah talak ingat saya punya muka kah? Mungkin saya punya kawan sekolah sudah kasi sembunyi kah? Mungkin saya duduk itu depan sana? Mungkin saya ada itu blakang? Tidak, saya talak dalam itu celaka punya gambar. Apo ni?

Saya ada sana cuma dua taun lalam itu manyak bagus punya sekolah, dan saya cuma ada satu saja itu majalah dan saya tadak dalam itu klas punya gambar. Janaga cakap lah, saya sudah bayar sepulu linggit kasi itu cilaka punya majalah. (Ya, cilaka punya lah sebab saya talak lalam itu majalah).

Note: The above is actually not a good translation of Bahasa Malaysia. It is more of a broken Bahasa Malaysia (bahasa pasar).